A través deste trámite, os cidadáns poden formular as súas consultas, exercitar os seus dereitos ou presentar reclamacións en materia de protección de datos, de forma telemática e con todas as garantías dun rexistro electrónico.
O rexistro electrónico está accesible durante as 24 horas do día, todos os días do ano. Unha vez presentado o escrito, solicitude ou comunicación do que se trate, non é necesaria a súa posterior presentación en ningunha outra oficina de rexistro.
O rexistro electrónico rexerase, para os efectos de cómputo dos prazos, pola data e hora oficial da sede electrónica de acceso.
O Delegado de Protección de Datos do INE (DPD) é o responsable de dar resposta ás consultas e peticións de dereitos e reclamacións dos cidadáns en materia de protección de datos persoais.
O Regulamento xeral de protección de datos (RXPD) dispón que os responsables e encargados do tratamento deberán designar un DPD nos supostos que o propio RXPD establece, así como noutros casos nos que a lexislación dos Estados Membros o considere tamén obrigatorio.
Entre os supostos nos que haberá que designar un DPD atópaso o de que “o tratamento o leve a cabo unha autoridade ou organismo público”, tanto en calidade de responsable como en funcións de encargado de tratamento (art. 37.1.A RXPD).
Consulta ao DPD
O DPD atenderá calquera consulta que eleven os cidadáns na que vexan afectados os seus datos persoais por algún tratamento do que o INE sexa responsable ou encargado.
As consultas responderanse por orde de entregada no rexistro electrónico.
Exercicio de dereitos e reclamacións ante o DPD
O DPD asistirá aos cidadáns no exercicio dos dereitos recoñecidos no RXPD.
Pola súa parte, o DPD dará resposta no prazo máximo de dous meses ás reclamacións interpostas polos cidadáns en materia de protección de datos.
© INE 2024 Avda. Manoteras, 52 - 28050 - Madrid - España Tlf: (+34) 91 583 91 00