El cens electoral conté la inscripció dels qui reuneixen els requisits per ser elector i no es trobin privats, definitivament o temporal, del dret de sufragi.
El cens electoral és permanent i s’actualitza mensualment d’ofici (sense haver de sol·licitar-ho) amb la informació rebuda dels Ajuntaments, Oficines Consulars, encarregats del Registre Civil i amb les reclamacions al cens electoral que resultin estimades.
El cens electoral tancat el dia primer d’un mes inclou les variacions enviades a l’Oficina del Cens Electoral fins al penúltim dia del mes anterior i tramitades aquest mes.
Important: els tràmits de presentació de reclamacions a través de la Seu Electrònica són diferents segons que es refereixin al cens tancat el dia primer d’un mes o al cens vigent per a aquestes eleccions.
Les reclamacions al cens vigent d’unes eleccions no podran ser formulades mitjançant aquest tràmit.
El cens electoral vigent per a unes eleccions és el cens electoral tancat el dia primer del segon mes anterior al mes de la convocatòria i ampliat amb les inscripcions dels qui tinguin la majoria d'edat el dia de la votació i sense tenir en compte els canvis de circumscripció produïts en els dotze mesos anteriors a la data de la convocatòria al cens electoral dels electors residents absents que viuen a l’estranger.
Qualsevol ciutadà resident en un municipi espanyol i que pugui identificar-se pel sistema Cl@ve.
Les reclamacions al cens vigent en període d’actualització es poden presentar, mitjançant aquest tràmit, sempre que no hi hagi convocatòria d’eleccions a la província on l’elector estigui empadronat. Seran resolts atenent al compliment dels requisits necessaris per formar part del cens vigent que li correspongui en funció de les dates d’empadronament i sol·licitud de la reclamació.
Qualsevol interessat podrà sol·licitar l’alta o la modificació de les seves dades d’inscripció al Cens Electoral.
La inscripció al Cens Electoral conté dades personals i del domicili de residència dels electors. En el cas de ciutadans de la Unió Europea residents a Espanya, inclou també la intenció de vot a les eleccions a què tenen dret, eleccions municipals i al Parlament europeu.
Caldrà aportar un certificat d’inscripció al Padró actualitzat, on consti que la persona que sol·licita la reclamació està inscrita com a resident al Padró municipal d’habitants d’aquest municipi amb les dades que reclama, indicant des de quina data.
A més, caldrà adjuntar una còpia d'un document d'identificació del ciutadà, per a ciutadans amb nacionalitat espanyola: (DNI / Carnet conduir / passaport).
En el cas de ciutadans de la Unió Europea: Targeta residència / DNI o passaport del país d’origen.
Si se sol·licita un canvi de dades personals, per a ciutadans espanyols, es podrà annexar certificat de dades personals expedit pel Registre Civil.
© INE 2024 Avda. Manoteras, 52 - 28050 - Madrid - Espanya Tlf: (+34) 91 583 91 00