13/10/2024 18:00

Reclamació a les dades d’inscripció al Cens Electoral en període no electoral

El cens electoral conté la inscripció dels qui reuneixen els requisits per ser elector i no es trobin privats, definitivament o temporal, del dret de sufragi.

El cens electoral és permanent i s’actualitza mensualment d’ofici (sense haver de sol·licitar-ho) amb la informació rebuda dels Ajuntaments, Oficines Consulars, encarregats del Registre Civil i amb les reclamacions al cens electoral que resultin estimades.

El cens electoral tancat el dia primer d’un mes inclou les variacions enviades a l’Oficina del Cens Electoral fins al penúltim dia del mes anterior i tramitades aquest mes.

Important: els tràmits de presentació de reclamacions a través de la Seu Electrònica són diferents segons que es refereixin al cens tancat el dia primer d’un mes o al cens vigent per a aquestes eleccions.

Les reclamacions al cens vigent d’unes eleccions no podran ser formulades mitjançant aquest tràmit.

El cens electoral vigent per a unes eleccions és el cens electoral tancat el dia primer del segon mes anterior al mes de la convocatòria i ampliat amb les inscripcions dels qui tinguin la majoria d'edat el dia de la votació i sense tenir en compte els canvis de circumscripció produïts en els dotze mesos anteriors a la data de la convocatòria al cens electoral dels electors residents absents que viuen a l’estranger.

Qui pot formular una reclamació a les seves dades d’inscripció al Cens Electoral?

Qualsevol ciutadà resident en un municipi espanyol i que pugui identificar-se pel sistema Cl@ve.

Quan està habilitat el tràmit de reclamacions període d’actualització?

Les reclamacions al cens vigent en període d’actualització es poden presentar, mitjançant aquest tràmit, sempre que no hi hagi convocatòria d’eleccions a la província on l’elector estigui empadronat. Seran resolts atenent al compliment dels requisits necessaris per formar part del cens vigent que li correspongui en funció de les dates d’empadronament i sol·licitud de la reclamació.

Com es formula una reclamació a les seves dades d’inscripció al Cens Electoral?

Qualsevol interessat podrà sol·licitar l’alta o la modificació de les seves dades d’inscripció al Cens Electoral.

La inscripció al Cens Electoral conté dades personals i del domicili de residència dels electors. En el cas de ciutadans de la Unió Europea residents a Espanya, inclou també la intenció de vot a les eleccions a què tenen dret, eleccions municipals i al Parlament europeu.

Quins documents cal aportar en emplenar una reclamació electoral?

Caldrà aportar un certificat d’inscripció al Padró actualitzat, on consti que la persona que sol·licita la reclamació està inscrita com a resident al Padró municipal d’habitants d’aquest municipi amb les dades que reclama, indicant des de quina data.

A més, caldrà adjuntar una còpia d'un document d'identificació del ciutadà, per a ciutadans amb nacionalitat espanyola: (DNI / Carnet conduir / passaport).

En el cas de ciutadans de la Unió Europea: Targeta residència / DNI o passaport del país d’origen.

Si se sol·licita un canvi de dades personals, per a ciutadans espanyols, es podrà annexar certificat de dades personals expedit pel Registre Civil.

©  INE 2024      Avda. Manoteras, 52 - 28050 - Madrid - Espanya Tlf: (+34) 91 583 91 00